Kisebb - nagyobb irodaköltöztetés
Irodaköltöztetés A mi cégünk főleg lakossági költöztetéseket végez, de alkalmanként elvállalunk irodaköltözéseket is. Ezeknek a száma, az év vége felé növekszik meg jelentősen, mert itt járnak le a bérleti szerződések. Attól függően, hogy alakult az üzleti év, ki nagyobba, ki kisebbe költözik. Egy ilyen nagyobb volumenű munkáról mesélek most nektek.
Irodaköltöztetés
Egy több napos, vagy akár egy hétig is eltartó nagyobb irodaköltöztetésnél, már a költöztető cég kiválasztása, és a költözés megrendelése is tovább tart, mint egy egyszerű 5-6 munkaórás lakossági költözésnél. Akit megbíznak az egész lebonyolításával, e-mailben vagy telefonon megkeres 3-5 céget, és kihívja őket egy helyszíni szemlére. Ez egy szűrő is egyben, mert aki ki sem megy megnézni, valószínű nem is alkalmas egy ilyen nagy volumenű feladatra. A munkafelmérés után a cégek adnak, egy árajánlatot, amely tartalmazza a költségeket, és azt, hogy hány nap alatt tudják megoldani a szállítást.
Az elbírálásnál nem mindig a legolcsóbb pályázó nyer, mert itt sok esetben, a minél rövidebb idő fontosabb, mint az ár. Ugyanis, ha a cég tovább van zárva, lehet, hogy sokkal többet bukik, mint a költözés ára. Amikor megtörténik a kiválasztás, szerződést köt a két fél, és megállapodnak a részletekben. Általában három részre lehet osztani egy nagyobb céget: van az iroda, az irattár és a raktár. A megrendelő dönti el, mit bíz a költöztetőkre, és mi az, amit a saját embereivel old majd meg. Mire is gondolok itt? A saját emberei csomagolnak és a szállítócég csak a csomagoló anyagot biztosítja vagy a teljes becsomagolást a szállító cég végzi. A számítógépeket, fénymásolókat általában az szedi szét, aki szereli és ő is szállítja az új címre.
Egy 300 négyzetméteres iroda
Irodaköltöztetés
Tavaly decemberben minket választottak egy 300 négyzetméteres iroda + 50 négyzetméteres irattár + 500 négyzetméteres raktár teljes becsomagolására és elköltöztetésére Budapest VI. kerületéből Gyálra. Az irodát 27-e és 30-a között kellett elköltöztetni, a raktárt és az iratárat pedig január első hetében, mert a második hét hétfőjén már újra működni szerettek volna. December 27-én megérkeztünk 2 teherautóval 10 fő rakodóval, hoztuk a rengeteg csomagoló anyagot, kiskocsikat, molnárkocsikat, raklapokat és a békát. Reggel 8 órakor nekiugrottunk a munkának, 4 ember előkészített, 6 fő hordta le és a 2 sofőr elpakolta az autókon. Amikor az első kocsi megtelt 2 rakodóval elindultak a lepakoló címre. A rakodók a lepakolás után már ott is maradtak és csak a teherautók pörögtek a címek között.
Irodaköltöztetés
A 4 napra tervezett iroda átköltöztetést sikerült megoldani 3 nap alatt, így az utolsó nap már nekiállhattunk bedobozolni az irattárat és a dobozokat letermelni a fsz-re. Január 2-án folytattuk a munkát. Kb. 500 db dobozra volt szükség és 1 doboz 30 kg-ot is nyomott, így az összsúly 15 tonna körül volt. A kiskocsikkal viszonylag gyorsan tudtuk mozgatni a dobozokat, de a teherautót óvatosan kellett pakolni, mert 50-60 doboznál is megült rendesen. 10 fordulóval tudtuk átvinni két nap alatt. A végére maradt a raktár, ahol sok mindent raklapra tudtunk pakolni és az emelőfalas autóval viszonylag gyorsan haladtunk. Addig a másik autó vitte a polcokat, amiket csak elemekre kellett szétszedni, nem teljesen darabokra.
Elégedett megrendelő
Irodaköltöztetés
A polcok bontása viszont nagyon lassan haladt, mert nem mostanában lettek összecsavarozva és a falhoz is hozzá voltak rögzítve. Ilyenkor előbb kell a polcoknak átérni, mint a dobozoknak, hogy a helyhiány miatt egyből mehessen rá vissza az áru. Ezen nehézségek miatt, itt nem sikerült tartani a határidőt. Péntekig szerette volna az ügyfél, ha mindennel végzünk, de sajnos a szombat is ráment. A megrendelőnk így is nagyon elégedett volt, mert hétfőn újra indulhatott a munka. Utólag elárulta, nem hitt benne, hogy a feladat teljesítése sikerülni fog, de ha újra költöznének, akkor is csak velünk!
Ebből a munkából is tanulva, még megfontoltabban kell kikalkulálni az időt, ilyen nagyságú munkáknál, nehogy probléma legyen, ha kicsit megcsúszunk.
Remélem megint sikerült sok hasznos dologra felhívnom az Ügyfelek figyelmét!