Összeköltöztetés
Mostani blogbejegyzésemben egy összeköltözésről mesélek nektek. Ami nehezítette a mi dolgunkat, hogy két különböző városból, egy harmadik városba kellett az ingóságaikat vinni.
Helyszíni munkafelmérés
Az egész munka a felméréssel kezdődött. Egy hónappal a költözés dátuma előtt mindkét helyszínre elmentem felmérni a munkát, és árajánlatot is adtam a teljes költözésre. Kiszámoltam mennyi csomagolóanyagra lesz szükség, és azt is, hogy hány óra alatt tudjuk megvalósítani. A pár mindkét tagja komoly beosztásban dolgozott, így kevés idejük volt a költözésre, ezért azt kérték, ha lehet 1 nap alatt bonyolítsuk le a költözést. Erre én azt válaszoltam, hogy ezt csak akkor tudjuk egy nap alatt megoldani, ha minden frankón be van csomagolva, azok a bútorok, amik csak szétszerelve szállíthatóak, addigra szét vannak szedve, és mindent csak vinni kell.
Megálapodtunk, hogy mikor kezdjük a munkát
Összeköltöztetés
Kicsit meglepődtek az áron, amit kiszámoltam, mert ők jóval kevesebbre számoltak, de amikor részleteztem, hogy az ár mit tartalmaz, akkor belátták a munka is hatalmas. Megállapodtunk, hogy a munkát a 4 héttel későbbi szombaton fogjuk elvégezni, előtte csütörtökön az egyik címen, pénteken a másik címen segítünk összecsomagolni, szétszerelni, előkészíteni a költözésre az ingóságaikat. Elérkezett a várt csütörtök, és csomagolóanyagokkal, szerszámokkal felszerelkezve 4 fővel levonultunk Székesfehérvárra.
Itt egy 2. emeleti, kétszobás lakás várt ránk, ami hálaisten nem volt túlzsúfolva bútorokkal. Reggel 9 órakor nekiugrottunk a csomagolásnak és az ügyfelünkkel közösen gyártottuk és címkéztük a dobozokat. 14 órára bedobozoltuk, bezsákoltuk a személyes holmikat, majd tartottunk egy rövid ebédszünetet.
A megrendelőnk rendelt pizzát mindannyiunknak. Majd következtek a bútorok szétszerelései és befóliázása. A mosógép lekötésénél jött a szokásos probléma, hogy a sarokszelepet nem lehetett elzárni, csak a vízóránál, akkor viszont az egész lakásban nem lett volna víz, de a hölgynek még 2 napot ott kellett maradnia.
Mivel sok helyen jártunk már így, erre is fel vagyunk készülve, mindig van a szerszámos ládánkban olyan kupak, amivel le tudjuk zárni a szelepnél, és így utána ki lehet nyitni a vízóránál a csapot.
Péntek reggel 8 óra
Összeköltöztetés
17 órakor elindultunk hazafelé. Pénteken reggel 8 órakor következett a 8. emeleti, 3 szobás lakás összecsomagolása. Itt azért jóval több holmi volt, mint a másik lakásban, de ez sem volt rogyásig bútorozva. 60-70 dobozt pakoltunk meg apróságokkal, ruhákkal, edényekkel és törékeny dolgokkal. Három szekrényt kellett lapra szerelni és az ülőgarnitúrát.
A franciaággyal viszont meggyűlt a bajunk, mert az okos asztalos beragasztotta a tipliket, így alig bírtuk sérülésmentesen szétszedni, de azért megoldottuk. Ez nem csak azért volt fontos, hogy beférjen a liftbe, hanem azért is, mert egyben a lakásból se fért volna ki!
Délután 3 órakor távoztunk a lakásból, és megbeszéltük, hogy 6 óra 30-ra jövünk reggel. A kollegák kiálltak 2 teherautóval a megbeszélt időpontban, elkezdték a munkát, addig én elmentem a 3. autóért, amit azért béreltem, hogy kényelmesen felférjünk, és ne azzal menjen az idő, hogy gyűrjük a motyót, és még az autókat is túlterheljük.
9 órára felpakoltunk, és indultunk Fehérvárra. Menetközben az ügyfelünk még kitalálta, hogy a bútorboltba időközben megérkezett 3 szekrényét is vegyük föl. 10 óra 30-ra érkeztünk meg a 2. lakáshoz. Amíg a többiek elkezdték lehordani a bútorokat, addig 1 rakodóval elmentünk a boltba a szekrényekért, majd vissza a címre és mi is segítettünk felpakolni, ami 13 óra 15-re sikerült, és folytattuk utunkat a 3. egyben lepakoló címre Körmendre.
15 óra 30-ra értünk le. Itt olyan szerencsénk volt, hogy mind a 3 teherautóval egyszerre be tudtunk állni az udvarba, így párhuzamosan több autót is tudtunk lepakolni, 2 ember pedig nekiállt összeszerelni a bútorokat. Szinte a bejárati ajtóig tudtunk beállni, így nagyon gyorsan lepakoltunk. Helyére pakoltuk a szekrényeket, ágyakat, majd ki is csomagoltuk őket. 18 óra 30-kor elindultunk a majd 3 órás utunkra Budapestre.
Az ügyfelünk utólag elárulta nem hitt abban, hogy ez 1 nap alatt megvalósítható, de nagyon elégedett volt a munkánkkal, amit még egy köszönőlevéllel is alátámasztott!