Irodaköltöztetés típusai

Az irodaköltöztetéseknek is vannak fokozatai, különböző fajtái, mennyiségtől, mérettől függően. Van olyan ahová elég pár fő rakodó, lehet olyan ahol 4-6 költöztető rakodó is el kell a pakoláshoz, de előfordul olyan nagy volumenű átköltözés is, amihez akár 15-20 fő rakodóra is szükség lehet! Vegyük részletesen sorba ezeket, és azt mire érdemes odafigyelni a megrendelésnél!

Kisebb irodaköltöztetések

Kezdjük a kisebb irodaköltözésekkel, ahol mondjuk 4-6 fő dolgozik, egy két szobás irodában. Az irodához mondjuk, tartozik egy kis konyha gépekkel, ebédlő asztallal, székekkel, és a konyhabútor tartalmával /tányérok, poharak, evőeszközök/. A munkaterületen van 6 db. íróasztal, hat forgószék, hat gurulós konténer, 6 db. számítógép monitorral, és legyen mindenkinek egy irattartós szekrénye, egy virágja plusz egy-két személyes holmija, egy ruhafogas. Ha mindent becsomagolunk szakszerűen, akkor simán összejöhet 30-50 doboz a berendezések mellé.

Nagyon nem mindegy az sem, hogy fszt-en van-e az iroda vagy emeleten, és ha emelet, akkor van-e lift az épületben? Az is lényeges lehet: milyen távolságra kell hordani a bútorokat, dobozokat a teherautóhoz. A bútorokat lehet-e egyben szállítani, vagy szét kell szerelni, és esetleg be is kell csomagolni! Jártunk már úgy ilyen kisebb iroda költöztetésénél, hogy 4 fő rakodónak egy műszak volt a költözés. Csalóka tud lenni a mennyiség akkor, amikor még minden a helyén van. Én azt szoktam javasolni, ilyen kisebb munkát is érdemes felméretni szakemberrel, hogy ne húzódjon el a munka, és az ott dolgozóknak se kelljen túlóráznia. Egy ekkora költözés 5 rakodóval egy 5 t-ás teherautóval kb. 4-8 munkaórát vesz igénybe.

Nagyobb irodaköltöztetések

A következő szint a 10-20 fős iroda mondjuk 6 irodahelyiség plusz tárgyaló, konyha+ebédlő, kisebb irattár 10 db. salgó polccal, 2db. fénymásolóval, és egy páncélszekrény! Ennél az eshetőségnél már simán hozzá jöhet 250-500 doboz. Egy ilyen kaliberű munkára minimum 2 napot érdemes rászánni! A nagyobb cégek, hogy ne legyen munka kiesés az ilyen átköltözéseket hétvégére szokták időzíteni. Pénteken dél körül lekapcsolják a gépeket, elkezdik széthúzogatni, kikötni, becsomagolni, felcímkézni már az új hely szobaszámával. 14 óra felé megérkeznek a költőztetők, és megkezdődik a becsomagolás, bútorok szétszerelése, be fóliázása, iratok bedobozolása. Felcímkézik a bútorokat, dobozokat, hogy az új helyen gördülékenyebb legyen a lepakolás. Szombaton reggel megkezdődik az áthurcolkodás.

Ehhez a munkához legalább 10-12 rakodó, és 2 db. teherautó szükséges, amikkel is több fordulót kell végrehajtani. Ha jók a körülmények, akkor szombat estig be is fejeződik a pakolás. Ha gyalogos emeletekről kell lehordani a berendezést, vagy nem engedik használni a liftet/ilyen is van sok helyen/ akkor vasárnapra is átnyúlik még a költözés. A cégek úgy tudnak spórolni a szállításon, hogy a költözés előtt pár nappal már odarendelnek csomagoló anyagot, és amit tudnak, ők már becsomagolnak, és az átpakolás után ők csomagolnak ki is! Egy ilyen nagyságú költözés 2-2.5 napot kb. 20-30 munkaórát is igénybe vehet. De a munkaidő nagy mértében változhat a mennyiségtől, és a feladó-fogadócímeken lévő körülményektől!

20 vagy több emberes irodaköltöztetések

Jöjjenek a 20 vagy annál is több embert foglalkoztató nagy cégek költözései. Ezek a munkák a 4-5 naptól akár 1-2 hetet is igénybe vehetnek. Itt a dobozok száma az 500 db-tól akár a 10.000 darabot is elérheti, vagy akár meg is haladhatja. Az ilyen nagyságrendű munkáknál, már nagyon fontos a pontos munka felmérés, hogy hány rakodó, mennyi teherautó, mennyi molnár kocsi, és egyéb segédeszközre lesz szükség! Érdemes előre kérni gyalogos embereket, akik még a költözés megkezdése előtt elkezdik becsomagolni, előkészíteni a szállítandó dolgokat. Fontos dolog egy profi munkavezető is, aki koordinálja a munkát! Itt már érdemes a brigádot is kettéosztani, és csak a teherautók pörögjenek a címek között. Fontos még előre letisztázni mennyi idő áll rendelkezésre, az átköltözésre, mert úgy kell a megfelelő létszámot kikalkulálni. A két cím közti távolságtól függően kell a teherautók számát megbecsülni.

irodaköltöztetések
Remélem több cégnek is tudtam segíteni, aki költözés előtt áll!
Call Now Button