Irodaköltöztetés

Irodaköltöztetés

Irodaköltöztetés 

Vannak lakossági költözések és irodaköltözések. Most az utóbbiról mesélek nektek, annak is egy speciális esetéről. Ez, egy irodaházon belüli bútormozgatás volt az első és a negyedik emelet között és ami még nehezítette a munkánkat, hogy menetközben kiderült az is, hogy a két szinten működő osztályok kompletten helyet cserélnek, de nem ugyanazon irodák egymással.

Egy ilyen nagy volumenű költözésnél mindig a munkafelméréssel kezdünk. Itt megbeszéljük a megrendelővel a munka menetét.

Mire kell itt nagyon figyelni?

A legfontosabb, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a munka elvégzéséhez. Ennek függvényében kell a megfelelő létszámot biztosítani a költözéshez. Meg kell kérni az ügyfelet a bútorok, dobozok felcímkézésére, mert nekünk rakodóknak, ez nagy segítség, nekik meg jó pár órával kevesebbet kell fizetniük, nem beszélve arról, hogy mindenki csak kérdezgetné: ez hova fog kerülni, amitől ők is megőrülnének a több nap alatt. Érdemes a liftek méretét is felmérni, hogy miket kell majd a lépcsőházon keresztül mozgatni. Fontos, hogy az iratos dobozokba csak annyit pakoljanak, hogy lezárhatóak legyenek. A doboz mérete is lényeges, csak olyan dobozokba pakoljanak, ami bírja a súlyt és egy ember kényelmesen elbírja. Inkább legyen több doboz, mint minden második szétszakadjon a szállítás közben! Egyeztetni kell azt is, melyek azok a bútorok, amiket részlegesen vagy teljesen szét kell szerelni. Fontos dolog még, hogy hány órától hány óráig lehet pakolni az épületben.

A legfontosabb, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a munka elvégzéséhez.

Irodaköltöztetés

Sikerült mindent leegyeztetni, de abban nem teljesen értettünk egyet, hogy hány nap alatt bonyolítható le a munka. Ők azt tippelték, hogy maximum 2-3 nap alatt megvalósítható a projekt, én viszont az eddigi tapasztalataim alapján a duplájára saccoltam a munkanapok számát, a nem várt problémák miatt.

Mikre is gondolok itt?

Az új iroda mérete nem egyezik a régivel. Az új helyen hárman lesznek, míg a régi helyen, csak ketten voltak. A dolgozó nem akar háttal ülni az ajtónak, de a bútorok úgy férnének el praktikusan. A folyosóról ne lássanak rá a monitorjára, de a klíma se fújja rá a hideget. Az összes igénynek majd úgyse lehet megfelelni, de a költöztetők próbálják a lehető legtöbbet orvosolni, ám ez rengeteg plusz munkával jár, amikor már a berendezett irodát kell átrendezni. Ilyen átköltözéseknél rengeteg bútor is megmarad, ami nem fér be, vagy nincs rá szükség. Ezeket a munka legvégén az irodaházból el kell szállítani a cég raktárába, vagy egy másik telephelyükre, ahol szükség lehet rájuk.

Végül 4 nap alatt végeztünk a munkával

Irodaköltöztetés

Eljött a nagy nap reggel 8 órakor elkezdtük a csereköltözést, aminek a végét szinte senki nem látta. Ilyenkor még azt nagyon szeretjük mi költöztetők, hogy mindenki azt szeretné, ha nála kezdenénk. Na, abból lenne aztán nagy káosz, és keveredés. Mivel minden iroda tele van bútorral, dobozzal, ezért előbb egy irodát kipakolunk a lift elé a 4. emeleten majd ebbe az irodába átpakolunk az első emeletről egy irodát, és így haladunk sorban. Akkor kezdődnek a bonyodalmak, amikor egy bútor nem kell az újhelyre, mert azt valahová félre kell rakni, mert ott nem maradhat, mivel másik osztályra van leltározva.

Reggel 8-tól 17 óráig pakoltunk

Reggel 8-tól 17 óráig pakoltunk 2 napon keresztül és csak a 70%-át sikerült megcserélni. A megrendelőnk is látta rajtunk nem múlik a dolog, de ahogy én saccoltam több idő kell a munka elvégzésére. Jelen esetben azért nem aggódtam ezen a csúszáson, mert eleve én több időt mondtam és ezzel az üzleti partnerrel már több mint 10 éve dolgozunk együtt, és az egész irodaház az övék. Más esetben, viszont kellemetlen lehet a dolog, ha nem sikerül teljesíteni a határidőt, ezért nagyon fontos mindkét fél számára, hogy inkább kicsivel több idővel kalkuláljanak, mint hogy ne végezzenek határidőre!

Végül 4 nap alatt végeztünk a munkával, a Megrendelőnk viccesen meg is jegyezte, hogy annak azért örül, nekem se lett igazam, mert nem tartott 6 napig, de nagyon elégedett volt a munkánkkal és legközelebb is csak velünk költözik!

Remélem megint sikerült sok hasznos tanáccsal segítem azoknak, akik majd hasonló költözésben gondolkodnak!

Call Now Button